en

Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.

V spolupráci s PodlahaNews.sk sme si pre Vás pripravili veľký test modelov BMW radu 3 Sedan a Touring. Veríme, že článok zhrňujúci dizajnové črty, jazdné vlastnosti, praktickosť a výhody jednotlivých typov karosérií Vám pomôže pri rozhodovaní sa o kúpe nového vozidla.

Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.
Porovnanie modelov BMW radu 3 Sedan a Touring.

11.11.2020

Pri výbere nového vozidla sa často stretávame s otázkou, kúpiť  si sedan či kombi? V spolupráci s PodlahaNews.sk sme sa rozhodli vám pomôcť pri výbere, ktorá verzia je pre vás vhodnejšia. Urobili pre nás test a pripravili  článok zhrňujúci dizajnové črty, jazdné vlastnosti, praktickosť a výhody jednotlivých typov karosérií.

Motorizácia

   Naftový agregát s označením 20d je častou voľbou pri kúpe rodinne orientovaného vozidla. Ponúka výkon 140 kW teda 190 konských síl a 400 Nm krútiaceho momentu. V spolupráci s 8-stupňovou automatickou prevodovkou sa jedná o rozumnú voľbu so značnou dávkou dynamiky, ktorej v najnovších modeloch napomáha v mestskom prostredí mild-hybridný systém. (Nami testované modely tento systém ešte nevyužívajú)

Dizajn

   V redakcii sme testovali biely metalický Sedan Sport Line a Touring tmavo-šedej metalízy v balíku M-Packet. Sedan pôsobí elegantnejšie a dynamickejšie. Touring taktiež nezaostáva a ponúka značnú dávku dynamiky aj vďaka spomínanému M-Packet balíku. Obe vozidlá disponujú svetlometmi s Full LED technológiou a dvoma reálnymi koncovkami výfuku.

Praktickosť a priestrannosť

   S dizajnom danej karosérie sa spájajú hlavné prednosti BMW radu 3 Touring. Ten vďaka svojej prakticky orientovanej karosérii poskytuje pohodlnejšie nastupovanie do druhého radu sedadiel a tiež o čosi viac priestoru na hlavu. V Sedane si síce človek s výškou 190 cm sadne sám za seba, no v „kombíku“ sa cíti oveľa komfortnejšie počas dlhšej jazdy.

   Rad 3 Touring poskytuje i značne väčší nakladací otvor batožinového priestoru. Nakladanie kočíka či prevážanie rozmernejšej batožiny počas rodinných výletov je jednoduchšie a pohodlnejšie. Rozdiel v objeme kufra oboch variantov však nie je až taký markantný. Vyhráva karoséria kombi s hodnotou 500 litrov voči 480 litrom pri karosérií typu Sedan. Inak tomu nie je ani pri sklopení zadných sedadiel. Touring ponúka zákazníkmi milované otvárateľné okno piatych dverí.

Jazdné vlastnosti

   Práve tu sa dostáva k slovu Sedan, ktorého pocitová jazdná dynamika bola lepšia vďaka o 100 kilogramom nižšej hmotnosti vozidla. S hmotnosťou súvisí i zrýchlenie z 0-100 km/h, v ktorom má opäť výhodu Sedan s časom 6,8 sekundy voči 7,4 sekundám v prípade Touringu.

   Celková dĺžka vozidiel a ich rázvor sú identické. Parkovanie a manévrovateľnosť v mestskom prostredí bola teda identická pri oboch karosárskych variantoch. Čo však opäť rovnaké nebolo je spotreba paliva. Výrobcom udávaná spotreba je na úrovni 4,9 litra na 100 km resp. 5,1 litra na 100 km v prípade verzie Touring. Nám sa v teste podarilo potvrdiť tento rozdiel s hodnotami 6,1 l/100 km resp. 6,3 l/100km. 

   Citeľný rozdiel bol i v naladení podvozka oboch variantov. Už základný podvozok Sedanu bol naladený o čosi tuhšie než u iných vozidiel tejto kategórie. Športové jazdné vlastnosti a menšie náklony karosérie umocňuje v prípade karosérie kombi príplatkový M-podvozok. Voľba medzi základným a príplatkovým podvozkom je na charaktere zákazníka. Ak si však užívate dynamickú jazdu M-podvozok je jasná voľba.

 
Zhrnutie výhod karosérií

   Výber daného typu karosérie je veľmi individuálna záležitosť a odvíja sa od životného štýlu každého zákazníka. Faktom však ostáva, že Sedan poskytuje elegantnejší a športovejší vzhľad, ktorý sa však dá nahradiť športovým balíkom, ako tomu bolo v prípade nami testovaného 320d Touring. Okrem dynamiky poskytuje Sedan i o čosi nižšiu spotrebu.

   Naopak karoséria typu kombi je oveľa praktickejšia a poskytuje viac priestoru nad hlavou v druhom rade sedadiel, priestrannejší batožinový priestor a komfortnejšie nakladanie batožiny.

   Posledným a pre mnoho zákazníkov zásadným rozdielom je cena. Zatiaľ čo rad 3 s danou motorizáciou a v prevedení Sedan začína na sume 44.900 eur, Touring štartuje na hodnote 46.950 eur. Nami testované verzie boli ohodnotené na 63.652 eur resp. 65.149 eur a v akciovej ponuke RIJA BAVARIA NITRA ich viete získať za zvýhodnené ceny 43.900 eur za sedan a 45 900 eur za verziu Touring.

Technická špecifikácia a porovnanie modelov

 

320d Sedan

320d Touring

Motor/palivo

2,0/nafta

2,0/nafta

Zdvihový objem (m3)/počet valcov

1 995/4

1 995/4

Výkon motora (kW/k)

140/190

140/190

Max. krútiaci moment (Nm)

400

400

Prevodovka

Automatická 8 st.

Automatická 8 st.

Spotreba výrobca/test (WLTP)

4,9/6,1

5,1/6,3

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 615

1 715

Objem batožinového priestoru (L)

480

500

Maximálna rýchlosť (km/h)

233

225

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

6,8

7,4

Cena verzie od/testovaného modelu (€)

44 900/63 652

46 950/65 149

Foto: Matúš Toráč

 

Ďakujeme PodlahaNews.sk za profesionálnu spoluprácu a porovnanie našich dvoch modelov. Veríme, že Vám tento článok pomôže pri Vašom rozhodovaní.

Objavte viac

Súbory cookie na doméne rijabavaria.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.